Wednesday, December 2, 2009

Lyckans utmaning

I flera veckor har jag gått omkring och tänkt att jag ska haka på det här med lyckans utmaning, men aldrig riktigt kommit till skott. Nu, däremot, känns det som att det är oerhört dags att göra just detta, så jag greppar tag i Mikus senaste: att skriva om någonting trevligt en läst den här veckan.

Nu skulle jag förstås kunna göra det lätt för mig och säga att jag läst Mikus ansikte, men det känns lite som att fuska. I stället håller jag mig till en smal definition av läsande, dvs den som har med traditionell text att göra, och skriver lite om den ömma bloggen Mycket snack och lite cykel, som skrivs av en av A-kursarna i retorik. Det blir en mysig blandning av nostalgi från de moment jag hade i våras, diverse cykelrelaterade saker och en hel del annat. Vilket, som ni förstår, inte kan bli annat än trevligt att läsa.

Har du läst någonting trevligt på sistone?

5 comments:

  1. Hej, såg att det var länkat härifrån. Vad roligt att du läser (och gillar)! Hur har du hittat mig? Du läser b-kursen här i Örebro nu alltså, har vi träffats kanske till och med då? Spännande.

    ReplyDelete
  2. Om du hängt med på vissa av onsdagseftermiddagsövningssakerna vi har haft på sistone så har jag varit där. Annars, well, who knows?

    Jag hittade dig när jag sökte på några random retoriska termer bara för att se om jag skulle hitta mig själv. Jag hittade ett inlägg om suspekt välbekanta tentaförberedelser i stället. Vilket inte direkt var det jag letade efter, men mysigt ändå. E:

    ReplyDelete
  3. Är det "sistone" även om det var typ en månad sedan? *tycker att tiden går fort*

    ReplyDelete
  4. "sistone" är oerhört relativt. ungefär som "här" eller "strax" eller "hej". ^^

    ReplyDelete
  5. Okej. Den där boken om fred. Eller var det krig?

    ReplyDelete